Rekordy pražského metra
Zatímco metro v New Yorku je jedním z nejnebezpečnějších míst na světě, v Praze to rozhodně neplatí. Ubytujete-li se v jeho blízkosti, např. na Zličíně, nebo v ubytovně Praha na Černém Mostě, pak vězte, že právě trasa B je nejdelší a zároveň poslední budovanou trasou tohoto smělého projektu. Máte odtud výborné spojení do centra a všechny tři linky křižují napříč Prahou tak, aby obsáhly ta nejdůležitější místa, jak pro Pražany, tak i její návštěvníky. Budete-li tedy podzemní drahou putovat a rozhlížet se, kde vystoupit, mohli byste se o metru také něco dozvědět.
Nejhlouběji položený perón – byl postaven ve stanici Náměstí Míru na trase A. A to z toho důvodu, aby nebyly porušeny základy jednoho z největších kostelů ve střední Evropě – sv. Ludmily. Do podzemních hlubin tu také vede nejdelší pražský eskalátor o délce 53 metrů.
Nejníže položený perón – je na trase C s názvem Vyšehrad. Stanice není totiž vyhloubena pod zemský povrch, ale prochází uvnitř mostní konstrukce Nuselského mostu.
Nejkomplikovanější ražba tunelu – probíhala mezi stanicemi Malostranská a Staroměstská na trase A vzhledem k tomu, že šlo o vůbec první tunel pod řekou Vltavou.
Nejkratší a nejdelší úsek mezi stanicemi – ten nejkratší je na „Céčku“ mezi Hlavním nádražím a Muzeem – pouhých 425 metrů a ten nejdelší na téže trase mezi Nádražím Holešovice a Kobylisy, měří 2749 metrů.
Náměstí s největší rozlohou – najdete jej přímo na trase B, ne, není to ani Václavské, ani Staroměstské, ale Karlovo. Měří úctyhodných 510 metrů na délku a na šířku 130 metrů. Je to zároveň největší plocha tohoto druhu v republice a konkuruje i mnoha podobným v Evropě. Pravdou ovšem je, že právě zmiňovaný „Václavák“ je nejdelší náměstí v republice s délkou přibližně 750 metrů.
Největší faux pas – dá-li se to tak nazvat, je nejbolestivějším místem pražské podzemní dopravy spojení s ruzyňským letištěm. Do Prahy každý rok přicestuje největší objem cestujících leteckými spoji, přesto se nepodařilo dosud prosadit a realizovat prodloužení metra tímto směrem. V budoucnu se plánuje prodloužení vlakové tratě, ale téměř po celé půl století, co uplynulo od zprovoznění první kolejové soupravy metra, se turisté z letiště ostudně dopravují do centra přeplněnými autobusy nebo drahými taxíky.